(bild pixabay.com)

 

Kort sagt, ja du bör integrera livechatt på din webbplats.

Baserat på min erfarenhet rekommenderar jag att du kollar in Chaty för att lägga till livechattfunktionalitet på din webbplats eftersom den är väldigt enkel att använda.

En fråga kan dyka upp i ditt sinne: ”Vad ska jag tjäna på detta?” Låt mig förklara vad du får ut av detta:

Du kan mer effektivt nå ut till webbplatsbesökare och konvertera dem.
Öka det genomsnittliga ordervärdet genom att engagera webbplatsbesökare.
Du har förmågan att öka kundnöjdheten.

Fördelarna med livechatt som beskrivs nedan kan hjälpa dig att klargöra dina åsikter om live chat:

Öka försäljning och konversationer.
Minska dina supportkostnader.
Öka konsumenternas förtroende.
Öka det genomsnittliga ordervärdet
Upprätthålla kommunikationen med gästerna.

Varför använda livechatt?

I denna digitala tidsålder, där hastigheten är kung, kommer livechatt hålla dig ett steg före konkurrenterna. Du kan ge överlägsen kundservice genom att kontakta dem direkt online. Genom att implementera livechatt kan du höja din diskussionsfrekvens med 40 %.

Livechatt ökar inte bara din konversationshastighet, utan den hjälper dig också att öka ditt genomsnittliga ordervärde.

Besökare som interagerar med dig via livechatt är värda 4,5 gånger mer än besökare som inte gör det.

Företag som tillhandahåller livechattrapporter har en 34 % högre kundnöjdhetsgrad och minskar sina utgifter för kundvård med 2,6 gånger.

 

Hoppas detta korta inlägg hjälpt dig att ta steget.

Läs mer här om fler plugins som man kan behöva.